top of page

חשיבות הצדק בעניין השבויים בעזה והעברת צדק על-פי התורה

המאבק האינסופי והמורכב בין מדינת ישראל וארגוני טרור ברצועת עזה מצביע על החשיבות הגדולה של עקרונות הצדק בטיפול במציאות המסובכת והמסוכנת הזו.


בקרבות שכאלו, בהקשר של בני אדם שחיים תחת סכנה ימית כתוצאה ממערכת של חטיפות, מתעוררת הצורך במערכת יעוץ ומשפטים שתתעקל על העניין בצורה הכי נכונה והוגנת.


בהקשר זה, עקרונות הצדק התורניים והמוסריים משמשים כמדד מקובל ובין-לאומי לדיני התמודדות עם מצבים דומים.


זהירות רבה נדרשת כאשר אנו פוגשים בתחושות כמו צער, חשש וכעס הנוגע לשבויים בעזה. התורה מלמדת אותנו שלא רק צריך לחפש דרכים מתקדמות להתמודד עם המציאות, אלא גם לעשות זאת בצורה של פשרות ואהבת לרעך כלפי החפים מפשע, ובאותו מידה, דין אמת על פי תורה נגד אלו שעשו את הלא יתואר השם ישמור.


במציאות הזו, התורה מכפילה לנו את העומק של החיים האנושיים, ומלמדת אותנו להסתכל על השני כעל כלי בידינו לבניית עולם יותר טוב.


דמוקרטיה(יחיד ורבים הלכה כרבים - על פי תורה) וצדק (על פי תורה) הם שני עמודים בלתי פרודים שבלעדיהם אי אפשר להביא פתרונות יעודיים ומוסריים וכן לא לשלום.


הצדק, בהקשר התורני, הוא לא פשוט עמדה משפטית, אלא גם ערך חברתי המתמקד בשוויון, אמונה וחמלה. הוא מזכיר לנו שעלינו להתמודד עם כל האספקטים של המציאות בדרך הכי מוסרית והוגנת.


כאשר מדובר בשבויים בעזה, חשוב להעקיב אחרי הוראות התורה שמקדשות חיי אדם ושמקבלות את ערך האדם כפסק הדין הגבוה ביותר.


במקרה כזה, צווי פדיון שבויים יכול להישמע ככלי של עידוד להביא לפשרה ולשגר את החיים למסלול המוסרי הטוב ביותר.


אז בואו ונפנים לתוך לבנו את עקרונות הצדק והחמלה, ונקיים את המצוות המסורתיות הקשורות למעמד השבויים. יידעו המוסלמים והנוצרים, היהודים ואחרים, כי חיי האדם הם קדושים ולא נפרדים ממעמד הדין והצדק.


ובוא נאחל בעזרתו יתברך - במציאות הקשה הזו, שתצליח המדינה למצוא את השבי'ה, ולחזיר אותם שלמים ובריאים, ושתזרום החמלה והצדק כמים. ויתקיימו עקרונות התורה בארצינו הקדושה. אמן וכן יהי רצון.


כמו כן, אנו יכולים לחשוב על התרומה היוצאת דופן של רבנו יוסף אדרעי, יועץ בהקמת הסנהדרין, והרב יהודה חייק, שופט בהקמת הסנהדרין, שביצעו יוזמה חשובה בהפקת שני סרטונים מקיפים הדוברים על נושא זה בקשר הלכתית.


הם הביאו לפנינו את עמדות ההלכה והמוסר היהודי בנוגע למערכת השבויים בעזה, וזרקו אור חדש על נקודות התכלית והצורך של העם היהודי להתייחס למציאות המורכבת והקשה זו.


במהלך הסרטונים, הרבנים חזרו על ההלכה בנוגע לשחרור שבויים ולדרכי התמודדות עם איומים כמו סכנת נפשות ופיקוח נפש.


יש לציין את השקפים החכמים והבלתי פשוטים שהציעו, המשולבים עם ראיות מקוריות מכתבי קודש, והובילו להבנה מעמיקה של דרכי התנהגות היהודים במצב כזה.


המאמץ של רבנו יוסף אדרעי והרב יהודה חייק לשתף את הציבור במחשבותיהם ולספק ידע הלכתי מעמיק בנושא מורכב זה הוא משמעותי ונכבד.


הם ייחסו מספר פרסומים המשקפים את עמדתם ההלכתית והפסקי-דין מתוך היכולת הרבה שלהם להפריד-וכן לשלב מתי שצריך בין הדינים התורניים לבין המציאות הפוליטית והביטחונית.


הכל כדי לחושב ולהתנהג בדרך הטובה ביותר שתשרת את עמך ישראל את השלום והביטחון שהוא כל-כך חשוב.





23 views0 comments

Moshiach News Global Articles: News Updates for the Moshiach Elite Community,

Everything in relation to Moshiach, Redemption, Current Events, Global Peace and Positive Change.

 we hope to keep the dream of peace and respect between all mankind here, please check back from time to time to see what we are discussing and help create the change you want to see in the world by sharing the articles you like.

bottom of page