top of page

אי שיוון, הטענה של השמאל על הימין.


יש טענה אחד שאני רוצה לייחס כמה מילים אליו.


יש כאלה שאומרים שהחרדים לא שותפים בנטל.


וכן יש אלף דרכים להוכיח שזה לא נכון או כן נכון....



אבל רציתי קודם כל, לקחת צעד אחורה, ולדבר על מהי בעצם קהילה, או יחידים, ש"טובים למסובבים אותם".


בוא ננסה להבין את זה, ואז נראה אם היהודים החרדים הם "טובים לסביבה" או לא.


וכן עקרוני קיום המין האנושי תלויים בהרבה דברים, אבל בפשטות הם, גישה למים, אוכל, מקום מגורים, וביטחון.


עכשיו כל עוד אנשים מוכנים לתת יד ולעזור לקיים את הדברים האלה, הם נקראים "טובים לסביבה".


אז יש כמה סוגי אנשים:



א. רוצה ומוכן לעזור לעצמו, וכן להחליף סחורה עם אחרים כדי לאזן שלבסוף כולם יהיה להם מה שהם צריכים.


ב. לא רוצה לעזור אבל גם לא מתכוון להיות נטל על החברה.


ג. לא רוצה לעזור ומתכוון להיות נטל על החברה כדי להתקיים בצמצום.



ג. לא רוצה לעזור ורוצה להיות נטל על החברה כדי להתקיים ברווח, וגם מתחכם כדי לשדוד את המערכת לטובת עצמו.


כמובן אנו כבר רואים שהתורה יכולה מאוד לעזור להביא את האדם לתודעה הראשונה של לעזור לעצמו ולאחרים = אהבת חינם שזהו כל התורה כולה ושאר התורה היא רק פירוש על עקרון זה.


וכן היום הצרה היא, שיש הרבה אנשים שהם בחשיבה של הדרגה השלישית ורביעית ורובם לא שומרי תורה ומצוות, וכן ההיפך נראה הנכון לכאורה, שאלה ששומרים תורה הם מועילים לחברה ואלה שלא, הם לטובת עצמם דואגים וזה מסוכן כבסיס לקהילה אנושית נכונה.


אי השתתפות בעזרה עצמי או חברתי יכול להיות מפני סיבות נכונות או לא כל כך כמו עקב עצלנות, פחד מלהצליח, אי אימון עצמי, ועוד סיבות, אבל התוצאה היא חורבן.


עכשיו, היום "הממשלה" מסבכת את העניינים, וכי להתעסק אחד עם השני היא דבר טבעי לבני אדם, בישביל יהודי להתעסק עם "ממשלה" ולראות אותה כגוף רציני, היא מאוד קשה, כי הרי היהודי במהותו רוצה חירות! כל הסיפור של התורה היא סיפור של חירות! שיעבוד זה הקללה והמילה הכי גסה ביהדות!


וכל עוד היינו בגלות, והתעסקנו עם "פרעה" למנייניו, ההתעסקות היה אם המושלים השונים כעם גוף זר, מסוכן, שעיסוק איתו היא זמנית, ורק לשם תועלת זמני אבל אף פעם לא היה כוונה של שיתוף פעולה עד "הנשמה", כי הרי ה"גוי" והיהודי ידענו שאחד רוצה להשמיד את השני מקנאה, וכל רגע זה לא קורה זה פשוט בעייה תכנית.


היום עם ישראל הקדושים בזמן הזה בארץ הקודש יש להם גם את הבעיה הזאת, הרי המדינה מתנהגת כמו אומות העולם, לא שמחה בזהותה היהודית, לא מחפשת אמת תורה, קדושה, אחדות, יש אנשים סוג ג' וד' שחיים כאן לטובת עצמם ללא רחמים כלל, וכן חשש אם הם מזרע ישראל אם כך...


אנו היום צריכים להיות מועילים, מועילים לצרכים הבסיסיים שלנו והחברה, אוכל, מים, בית, טוב, צדק ויושר, תורה, עבודה וגמילות חסדים, אהבת חינם.


לפי דעתי הממשלה חייבת להתנהל על פי הלכה למעשה, ועל פי פסיקת בית דין הגדול שבירושלים דשבעים זקנים הרי הם השופטים ויועצי הסנהדרין דימות המשיח.


כדאי להעיר האנשים יכולים להיות יצירתיים ולחשוב על דרכים מעניינים להביא לעצמם פרנסה AI תכנולוכגיה וכו' אבל רק אם זה לפי כללי התורה, רק ככה עם ישראל הקדושים בזמן הזה בארץ הקודש יש להם סיכוי לא רק לשרוד את התקופה הזאת אלא גם לפרוח בה.


ולאלה שעוסקים במלחמה מהונדסת, בפירוד העם, ברצח וגניבה עליהם נאמר "וביערת הרע מקרבך".


ולסיום, בקשר לשאלה המקורית, האם החרדים טובים לחברה, אני חושב שהתשובה היא כן, כי הם עוסקים בכל התחומים הכי יסודיים לקיום האנושות, אוכל מים בית, וגם קצת בטחון.


מה שבטוח אנו צריכים להחליט, האם אנו רוצים את האמת? את הנכון? או שאנו מעוותים את המציאות לטובת המסקנה העקומה שלנו?


נתן דוגמה, בגזירת הקנטוניסטים, הביאו כמרים לנסות לשכנע ילדים יהודים לעבור לנוצרות, אבל הכמרים התחילו להתלונן שהילדים היהודים יודעים את התורה יותר טוב מהם וכי הם מתביישים מולם וכמובן אין סיכוי להמיר להם את יהדותם.


אז הצאר של רוסיה אישר עינויים קשים עד כדי מוות לילדים שלא הסכימו להתנצר, וזה נהייה השיטה "המצליח" שלהם.


אבל, אם הצאר חיפש את האמת, הוא היה אומר, איך יכול להיות שהיהודים יודעים תורה יותר טוב? אולי כדאי לשמוע מהם מהי דת מתוקנת! אולי אז כבר אומות העולם היו לומדים על 7 מצוות בני נח ועל מקום האומות העולם בתהליך הגאולתי.


אבל לא! הוא לא שם לב, כי לו היה מטרה חצובה מראש, והמטרה שלו היית שהנוצרות צודקת, והוא צודק, והיהודים הם תתי רמת האנוש, לא היה כאן רצון לדעת או אפילו חיפוש של אמת בכלל.


וכן כל יום עלינו לשאול את עצמנו, האם אנו בונים מגדלים שונים של תודעה כדי להגיע לאמת? או כדי לחזק את הדעות שהתרגלנו או מסתדרים לנו? או האם יש לנו ענווה וראייה נכונה למען האמת, ושאנו מוכנים להיות "לא צודקים" לפעמים, אפילו אם זה יוכיח שאנו לא צדקנו בגדול...


נסיים בברכה שעם ישראל ימשיך להתאחד, להיות אור לגויים, שאור התורה ומצוות ימשיכו להעיר את העולם, שנקים סנהדרין בארץ ישראל בירושלים עיר הקודש במהרה בימינו אמן.



38 views1 comment

Moshiach News Global Articles: News Updates for the Moshiach Elite Community,

Everything in relation to Moshiach, Redemption, Current Events, Global Peace and Positive Change.

 we hope to keep the dream of peace and respect between all mankind here, please check back from time to time to see what we are discussing and help create the change you want to see in the world by sharing the articles you like.

bottom of page